niedziela, 7 czerwca 2015

Woda, jaskinia i zamek (Słowenia)

Dzisiaj wylądowaliśmy na campingu w Alpach Julijskich w miejscowości Gabrje na Słowenii. Jest to kolebkach paralotniarzy. Camping jest otoczony potężnymi górami. Tuż przy campingu znajduje się lądowisko dla paralotniarzy. W upalne dni można schłodzić się w rzece, która graniczy z campingiem. Jest tutaj bardzo klimatycznie. Jest wielu młodych ludzi, którzy lubią spędzać czas aktywnie. Jest też dużo małych dzieci. Huśtawki są zrobione z uprzęży.

Do Słoweni przyjechaliśmy wczoraj. Naszym pierwszym celem była Jaskinia Postojna, która jest największą jaskinią w Europie. Jest to jaskinia krasowa wyżłobiona przez rzekę Pivkę. Jaskinia ma 27 km długość. Dla turystów zostało udostępnione 5 km do zwiedzania. W Jaskini działa kolejka elektryczna dzięki której można podziwiać większą część jaskini. Najpiękniejszą część jaskini przechodzi się pieszo. Jest to odcinek około jednego kilometra gdzie podziwia się trzy wspaniałe komnaty. Najpiękniejsza z nich zwana białą lub zimową robi pierunujące wrażanie.

Na noc zatrzymaliśmy się przy drugiej atrakcji, którą odwiedziliśmy dzisiaj rano.
Był to malowniczy zamek - Predjamski Grad. Zamek ulokowany jest w jaskini i jest prawdziwą twierdzą. Poniżej zamku rzeka Loka wydrążyła kolejną jaskinie zwaną Jamą pod Gradom.

Z kolejnych atrakcji jakie zaserwowała nam Słowenia było jezioro w miejscowości Tolmin. Miałam przyjemność kąpać się w górskim jeziorze! Było to bardzo orzeźwiające przeżycie. W porównaniu do Adriatyku woda była bardzo zimno! Na brzegu jedliśmy czereśnie i arbuza podziwiając otaczający nas świat.

Słowenia to bardzo mały uroczy kraj. Wszędzie jest czyściutko, chodniki są równe a trawa ładnie przystrzyżona. Kraj ten ma duszę słowiańską a na ulicach widać styl austryjacki.